top of page
Zdjęcie autoraDariusz Lipa

Jak pisać językiem korzyści, by sprzedawać i pokazywać PRAWDZIWĄ wartość produktów i usług?



Irytują Cię wpisy blogowe lub filmy z przydługimi wstępami? Mnie też. Dlatego dziś lecimy od razu do sedna. Nauczę Cię, jak pisać językiem korzyści dzięki prostej i skutecznej metodzie, z którą Twoje teksty będą lepsze. Na końcu tekstu znajdziesz też dodatkowe wskazówki.

Laddering - brzmi tajemniczo, ale to prosty sposób, który pomoże Ci pisać językiem korzyści. To metoda zadawania pytań, która ma na celu dotarcie do prawdziwej wartości produktu. Easy peasy. Robi się to tak:
Co to jest?
Co mi to daje?
Co mi to daje, że mi to daje?
Nie do końca jasne? Laddering najlepiej pokazać na prostym przykładzie, ponieważ same pytania pewnie nie rzucają wystarczająco dużo światła na to zagadnienie. Weźmy przykład popularnych ostatnio kursów:

Co to jest?
Kurs z no-code

Co to daje?
Nauczę się tworzyć aplikację i strony bez potrzeby pisania kodu i programowania

Co to daje, że to daje?
-> Znajdę lepiej płatną, ciekawą pracę i zacznę zarabiać więcej
-> Stworzę swoją wymarzoną aplikację szybko i ograniczę koszty
-> Znajdę pracę zdalną i wreszcie będziesz mieć czas na podróże
-> Szybko zbuduje swoją stronę internetową i zacznę biznes
Teraz widzisz? Pytanie „Co to jest?” odpowiada produktowi, odpowiedź na pytanie „Co to daje?” to cecha (funkcjonalność) produktu, natomiast kolejny krok „Co to daje, że to daje?” to korzyść. I to właśnie na podstawie tej odpowiedzi należy budować komunikację opartą o język korzyści.
Korzyści oczywiście może być wiele. Można komunikować je wszystkie, część z nich lub jedną - tę najważniejszą. To wszystko zależy od strategii marketingowej, jaką obierzesz.
Jak w takim razie mogłaby wyglądać przykładowa treść komunikatu marketingowego napisana językiem korzyści?
Zwykły komunikat:
Zapisz się na kurs no-code i twórz aplikację oraz strony bez kodowania! Zacznij już dziś.
Ten komunikat pozostawia u odbiorcy wiele miejsca na niepotrzebne domysły. Czym w ogóle jest no-code? Jakim cudem można tworzyć strony bez kodowania? Na dodatek - nie pokazuje bezpośredniej korzyści wynikającej z produktu.
Językiem korzyści:
Kurs no-code, z którym stworzysz aplikacje oraz strony 10x szybciej i taniej. Zacznij dziś i zostań cenionym specjalistą już w 2 tygodnie!
Taki komunikat pokazuje klientowi bezpośrednią korzyść i adresuje jego pragnienia. To proste. I co więcej - skuteczne. Teraz, kiedy będziesz tworzyć teksty, nie poprzestawaj na prezentowaniu cech. Idź krok dalej i zawsze pokazuj korzyść.

Dlaczego język korzyści jest tak skuteczny?


Język cech mówi o Twoim produkcie, język korzyści skupia się na odbiorcy. I to jest jego przewagą. Język korzyści adresuje prawdziwe pragnienia Twojego odbiorcy.

Oczywiście, że odbiorca chce zdobyć umiejętność. Na przykład: nauczyć się angielskiego (lub wspomnianego wcześniej no-code). Jednak chce tego z jakiegoś powodu i ten powód musisz odkryć, by zwiększyć skuteczność komunikacji.
Dlaczego ktoś może chcieć uczyć się angielskiego? Z różnych powodów: by zyskać pewność siebie na zagranicznej wycieczce, znaleźć lepszą pracę lub poznać męża (lub żonę) z innego kraju. Ludźmi kierują pragnienia (potrzeby) i problemy (strach). Język korzyści adresuje jedne i drugie, a to pokazuje odbiorcom, że znasz ich problemy i masz na nie rozwiązania. Za rozwiązanie problemów lubię lubią płacić.
Przykład:

Język cech:
Ten 12-tygodniowy kurs angielskiego stworzony jest przez specjalistów z 10-letnim doświadczeniem. Zajęcia odbywają się wyłącznie z native-speakerami i praktykami, zawsze wtedy kiedy masz czas. Możesz nam zaufać, nauczyliśmy angielskiego już ponad 10 000 osób w Polsce!

Język korzyści:
W 12-tygodni sprawimy, że przestaniesz bać się mówić po angielsku na spotkaniach biznesowych! Dzięki zajęciom z native-speakerami poznasz zwroty, z którymi Twój angielski będzie brzmiał profesjonalnie i naturalnie. Dołącz do 10 000 osób, którym nasi specjaliści z 10-letnim doświadczeniem pomogli zyskać pewność siebie w biznesie.

Dlaczego warto pisać językiem korzyści?

Zwiększasz skuteczność - treści pisane językiem korzyści charakteryzują się wyższą konwersją od tekstów opisujących cechy produktu. Ludzie lubią kiedy mówisz o nich i o ich problemach.

Teksty są bardziej angażujące - ludzie chcą czuć się rozumiani. Jeśli widzą, że znasz ich problemy, umiesz je zaadresować i robisz to w jasny sposób - Twoje teksty będą dla nich ciekawsze. Poświęcą im więcej czasu.

Ludzie są z natury leniwi, a język korzyści ułatwia im życie - nie wiedzą czy 64 megapiksele w aparacie wystarczą, czy potrzebują więcej. Wielu z nich brak im wiedzy, czy taktowanie procesora na poziomie 8000 zapewni im płynne działanie komputera. Chcą po prostu wiedzieć, że dzięki temu aparatowi w telefonie zrobią zdjęcia kraterów na księżycu, a z tym procesorem będą mogli grać w Red Dead Redemption na full detalach. Nie chcą się domyślać, obliczać.

Oczywiście największą zaletą tworzenia tekstów wykorzystujących język korzyści jest wzrost sprzedaży i lepsze wyniki marketingu.

Dodatkowe wskazówki, które pomogą Ci pisać językiem korzyści:

  • Znajomość grupy docelowej (person) - jest niezbędna do tworzenia dobrych tekstów pisanych językiem korzyści. Musisz znać ludzi, do których piszesz. Jak poznać grupę docelową i ją opisać dowiesz się z tego artykułu:

  • Język korzyści lubi storytelling - łącząc opowieści z językiem korzyści możesz uzyskać spektakularne efekty.

  • Język straty - teoretycznie stoi w opozycji do języka korzyści, jednak łącząc jeden i drugi można potęgować ich oddziaływanie i wzmacniać przekaz.

  • Wykorzystaj pomoc eksperta - jeśli nie masz czasu i nie jesteś przekonany, czy uda Ci się napisać tekst językiem korzyści lub potrzebujesz skutecznego tekstu, napisz do mnie: darek@growthmate.pl - pomogę Ci.

12 wyświetleń0 komentarzy

Comments


bottom of page